İş

“E-ticaret kadın istihdamında lokomotif sektör haline geldi”

E-ticarette kadının yerine dikkat çeken WORLDEF Lideri Ömer Nart, “E-ticaret ile kadınların yüzü gülüyor. Kadınların doğrudan, dolaylı ya da ek iş olarak en çok istihdam edildiği sektörlerin başında geliyor. kadın istihdamında lokomotif sanayi” dedi.

E-ticaret son 10 yılda çok büyüdü. Pandemi dönemi e-ticaretin en az 5 yılda ulaşabileceği hacme ulaşmasını sağladı. Pandemiyle birlikte yakaladığı ivmeyi her geçen yıl artırmaya devam eden e-ticaret ekosisteminde kadınlar, işgücü istihdamında değerli bir yere sahip. E-ticaret markalarında yüzbinlerce kadın istihdam edilirken, kadın e-ticaret girişimcilerinin sayısı da artıyor. Uluslararası e-ticaret ve e-ihracat platformu WORLDEF, e-ticarette kadın istihdamını destekleyen uygulamalarıyla dikkat çekiyor. Ömer Nart, “E-ticaret ile kadınların yüzünü güldürüyor. Kadınların doğrudan, dolaylı ya da ek iş olarak en çok istihdam edildiği sektörler arasında yer alıyor. E-ticaret, kadın istihdamında lokomotif sektör haline geldi.”

“Sanayici de ev hanımı da e-ticaret yapıyor”

Küresel e-ticaret platformu WORLDEF, e-ticaret faaliyetlerinde, eğitimlerde ve yayıncılıkta lider bir marka olarak ekosistemdeki etkinliğini her geçen gün artırmaktadır. Ömer Nart, sektörde kadın istihdamına ilişkin değerli değerlendirmelerde bulundu.

E-ticaretin konut hanımlarından kurumsal profesyonellere kadar her seviyeden kadına istihdam fırsatı sunduğuna işaret eden Nart, “E-ticaret sektöründe pek çok iş kolundan marka var; Bu nedenle e-ticaret “E-ticaret, geleneksel iş modellerinin üzerinde yer almaktadır. E-ticaret bir üretim mekanizması olmadığı için bir endüstri değil, hem üreticiyi hem de tüketiciyi ve farklı hizmet alanlarını bir araya getiren bir ekosistem olarak işgücü istihdamında önemli rol oynuyor.” e-ticaretle ilgili iş kollarında önemli ölçüde yetişmiş eleman sıkıntısı yaşandığını belirten Demir, “E-ticaret işletmelerinin sayısı arttıkça iş gücü açığı da artıyor” dedi.

“Köylü kadın ürettiği pekmezi İtalya’ya satıyor”

Kadınların e-ticaret ile geniş bir istihdam alanı bulduklarına dikkat çeken Nart, “Bir köylü hanımın köyde ürettiği pekmezi e-ticaret platformunda torunlarının açtığı satıcı hesabıyla İtalya’ya sattığını görüyoruz. Rizeli Anzerli girişimci kadın pınarlarda ürettiği balı Körfez’e satıyor Ev hanımı el örgüsünü Etsy üzerinden ABD’ye satıyor bunlar sadece satıcılara örnek Hizmette ve operasyonda aktif olarak yer alan kadınlar da var. E-ticaret kuryelerinden yazılımcılara, web tasarımcılarından dijital pazarlamaya… Ticaretin temas ettiği birçok alanda kadınların istihdam edildiğini görüyoruz” dedi.

“E-ticaret ile kadınların yüzü gülüyor”

Nart, “E-ticaret ile kadınların yüzü gülüyor. Sektörler bazında kadınların doğrudan, dolaylı veya ek iş olarak en çok istihdam edildiği sektörler arasında yer alıyor. E-ticaret, kadın istihdamında lokomotif sektör haline geldi” dedi. . Kadın sayısı çok fazladır. Etkinliklerimize katılarak WORLDEF’ten eğitim alıp e-ticaret alanında iş arayan birçok kadın var. Sektör kapılarını doğrudan veya dolaylı olarak kadın girişimcilere açmaktadır. Kendi işinin yanında yan iş olarak e-ticaret yapan kadınlar da var. Hızla “Büyüyen sektörde kadın girişimci ve kadın çalışan sayısı artacaktır. Türkiye’de kadınların e-ticaret ile küresel pazarlarda büyük başarılar yakalayabileceğine inanıyorum. Bu vesileyle tüm dünya kadınlarının 8 Mart’ını kutluyor, Dünya Kadınlar Günü” dedi. – İSTANBUL

camasajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu