Ekonomi

Sessiz İstifayı Önleyin: Çalışan Memnuniyetsizliğini Gidermenin Yolları

Sessiz istifa, duruma ve çalışma koşullarına karşı motivasyonun kaybolması sonucu ortaya çıkar ve şirketlerin ciddi personel sıkıntısı yaşamasına neden olur. Düzeltilmediği takdirde boş pozisyonu doldurmak için her zaman ekstra saat ve emek kaybı riski taşır. Çalışanların şirkete olan bağlılığını artırmak ve sessiz istifaları önlemek aslında birkaç kolay adımı takip ederek gerçekleştirilebilir.

İşte sessiz istifanın önüne geçmek isteyen şirketlerin odaklanması gereken konular!

Farkındalık

İş hayatı; Yalnızca şirket kârını artırmayı amaçlayan ve çalışana maksimum faydayı sağlayan tek taraflı bir çıkar sözleşmesine dayanması, sessiz istifanın yolunu açmaktadır. Sonuç olarak şirketler, kararlı bir çalışan profili bulmakta zorluk yaşıyor ve ciddi emek ve zaman kaybı yaşıyor. Sessiz istifayı önlemenin en temel adımı konunun farkında olmak ve altta yatan olası nedenleri incelemektir. Yanlış pozisyonda işe alım, yanlış yetenek avı, uzun çalışma saatleri gibi pek çok neden istifaya yol açabiliyor.

Duyarlı şirket yapısı

Sessiz istifaya duyarlı bir şirket yapısına sahip olmak çalışan memnuniyetinin artmasına yardımcı olmaktadır. İnsan kaynaklarının verimliliği ve motivasyonu arasındaki oran analiz edilerek elde edilen sonuçlar olası istifalara karşı korunmada etkilidir. Bu nedenle sessiz teslimiyeti göz ardı etmek yerine, sorunu analiz edecek açık bağlantıya dayalı tekniklerin geliştirilmesi gerekmektedir.

Doğru elemanı seçmek

Açılan pozisyona en başından itibaren doğru kişiyi kabul etmek istifayı engelleyen önemli bir adımdır. Ancak bunun gerçekleşebilmesi için hem iş tanımının hem de ek ihtiyaçların baştan açıkça belirtilmesi gerekir. Bu sayede işe giren kişi, kendisinden ne beklendiğini net bir şekilde anlar ve kariyer planlarını buna göre yapar. Bunun sonucunda en iyi donanım ve becerilere sahip bireyler en uygun pozisyona yerleştirilir.

Motivasyon takibi

İşe alım sonrasında çalışanların motivasyonunun düzenli olarak takip edilmesi gerekmektedir. Başlangıçta genellikle yüksek olan iş verimliliği zamanla azalmaya başladıysa düzeltilmesi gereken bazı sorunların olduğu öngörülebilir. Bu doğrultuda çalışanların ihtiyaçları, alışkanlıkları ve performansı ölçülerek zamanında gerekli düzeltmeler yapılabilir ve çalışan bağlılığı yeniden kazanılabilir.

Çalışan talepleri

Çalışanların duygu ve niyetlerine duyarlı olmak ve istekleri yerine getirmeye çalışmak çok önemlidir. Fikirlerine ve beklentilerine değer verildiğini hisseden çalışanlar, istifaya daha az istekli oluyor. Örneğin; Çalışanların talepleri doğrultusunda fiyatlar, çalışma saatleri veya ek haklar gözden geçirilebilir.

Sürdürülebilir iş ortamı

İş hayatında kazan-kazan mantığına dayalı bir sisteme sahip olmak, sürdürülebilir başarıya ulaşmaya yardımcı olur. Kendini bitkin ve bitkin hisseden çalışanların istifa ettiği düşünülürse, çalışanlara rahat ve esnek bir ortam sunmanın değeri daha iyi anlaşılabilir. Bunun için çalışma ortamının çağın kurallarına uygun, modern ve yenilikçi hale getirilerek çalışanın üzerindeki iş yükünün azaltılması gerekmektedir.

ödül programı

Şirketin başarısı nedeniyle ödüllendirilen ve koşulları her geçen gün iyileşen çalışanlar, işe karşı daha motive hissederek çalışmaya devam edebilirler. Bu nedenle görev tanımlarından fazlasını yapan çalışanların ödüllendirilmesi, sessiz istifanın önlenmesinde oldukça etkilidir.

Köklü şirket kültürü

Güçlü ve saygın bir şirket kültürüne sahip olmak, çalışanların marka bağlılığının artmasına yardımcı olur. Sağlam bir yapı altında çalıştığını bilen bireyler aynı zamanda temel kurallara ve uygun ayrıcalıklara sahip olduklarını da bilirler. Çünkü belli fiyat yargıları üzerine kurulu şirketler, faaliyet gösterdikleri iş kolunda dikkat çeken ve kendi alanlarında özel kişileri istihdam eden şirketlerdir. Bunun bir parçası olmak her zaman bir onurdur.

Memnuniyet anketleri

Sessiz istifayı önlemenin bir diğer yolu da çalışan memnuniyetini sistematik olarak ölçmektir. Ancak herkes fikrini açıkça ifade etmek istemediğinden, zaman zaman isimsiz anketler yapmak, şirket içindeki temel çalışanların sorunlarını tespit etmeye ve odak kişiyi açığa çıkarmadan iyileştirmeler yapılmasına yardımcı olabilir. Bu tür bir gelişim süreci doğal olarak her zaman elverişli ve olumlu bir çalışma ortamıyla sonuçlanır.

Kariyer yönetimi desteği

Çalışanların çalıştıkları şirket içerisinde gelişebilmeleri ve sonraki kariyer planlarına ulaşabilmeleri önemlidir. Bu amaçla sektöre özel eğitim ve seminerlerin planlanması, çalışanların farklı departmanlarla entegrasyonunun sağlanması, şirket içinde her fikrin değerli olduğu bütünsel bir yapının kurulması gerekmektedir. Bu sayede çalışanlar başka yerde bulamayacakları mesleki gelişim fırsatlarını yakalayarak şirkete olan bağlılıklarını arttırabilirler.

haber-tuzla.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu